Wikia

Bij het Groot Berenmeer
Seekers - Bij het grote berenmeer.jpg
Seekers - Great Bear Lake
Algemeen
Auteur: Cherith Baldry
Vertaler: Ann Van Dyck
Uitgever: Manteau
Details
Datum van uitgave: 31 maart 2014
Uitvoering: Paperback
Identificatie: ISBN 9789022328972
Hoofdstukken: 34
Pagina's: 313
Chronologie
Vervolg van: Terug naar de Wildernis
Vervolgd door: Achter de Rokende Bergen

Bij het Grote Berenmeer is het tweede boek van de Seekers series.

De FlaptekstEdit

De zwarte beer Lusa probeert, na haar ontsnapping uit de dierentuin, te overleven in het wild. Ze ontmoet de grizzlybeer Toklo en Ujurak, een mysterieuze beer die van gedaante kan veranderen. De drie berenjongen gaan samen op pad naar het Groot Berenmeer, een mytische bestemming waar alle beren samenkomen om de Langste Dag te vieren.
Ook Kallik, een jonge ijsbeer die haar broer Taqqiq is kwijtgeraakt toen hun moeder verongelukte, hoopt hem daar terug te vinden. Maar is dat verlangen wederzijds?
Op de oevers van het meer ontmoeten Lusa, Toklo, Ujurak en Kallik elkaar. Maar het gevaar dreigt, en de volharding en durf van de jonge beren wordt op de proef gesteld. Ze moeten tot het uiterste gaan om te overleven in de harde realiteit van de wildernis.

Erin Hunter is een schrijverscollectief van vier vrouwelijke auteurs, gespecialiseerd in dierenfantasyverhalen. Ze raakten wereldwijd bekend met hun kattenreeks Warrior Cats. Vertrekkend van ontzettend veel research, slaagt Erin Hunter erin om haar personages, de dieren, bijzonder geloofwaardig weer te geven. In Seekers leef je als lezer mee met drie berenjongen, je voelt je verbonden met de wereld die geschetst wordt.

Het VerhaalEdit

binnenkort

Around Wikia's network

Random Wiki